Followers

Monday 23 December 2013

Majlis Penyerahan Sijil Watikah Perlantikan Kelab Penyayang USIM

Pada 11 Disember 2013 lalu, telah berlangsungnya majlis penyerahan sijil dan watikah perlantikan Kelab Penyayang USIM bagi sesi 2013/2014 di DKF 1.2 FKP. Tahniah diucapkan kepada semua yang telah dilantik dan selamat menjalankan tugas. Terima kasih diucapkan kepada semua ahli KPY USIM yang turut menghadiri bagi memeriahkan majlis ini. Tidak lupa juga ucapan beribuan terima kasih kepada YDP USIM, Azmil Abu Seman kerana sudi meluangkan masa bagi majlis perlantikan ini. 








Barisan kepimpinan baru Kelab Penyayang USIM





Rasulullah s.a.w bersabda:”setiap orang di antaramu adalah pemimpin dan setiap orang akan dipertanggungjawabkan atas kepimpinannya, seorang imam adalah pemimpin atas umatnya, dan dia bertanggungjawab atas rakyatnya, seorang suami adalah pemimpin bagi keluarganya dan dia bertanggungjawab ke atas isteri dan keluarganya. (H.R. Ahmad, Abu Daud dan Tirmizi ). 


Rasulullah s.a.w bersabda yang bermaksud: Pemimpin pilihan di antara kamu semua ialah orang-orang yang kamu cintai (suka), mereka juga mencintai kamu. Kamu semua mendoakan mereka untuk kebaikan begitu juga mereka mendoakan untuk kebaikan kamu. Adapun pemimpin-pemimpin yang jahat di kalangan kamu ialah orang-orang yang kamu benci mereka, dan mereka pun benci kepada kamu. Kamu melaknat mereka dan mereka juga melaknat kamu. Auf bin Malik bertanya kepada Rasulullah: Apakah kita tidak boleh menentang mereka? Sabda baginda: Jangan menentang mereka selama mereka masih mendirikan sembahyang di kalangan kamu. (H.R. Muslim)


1 comment: